[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سلام دوستان عزیزم حالتون چطوره؟ امروز میخوایم برای شما در مورد آتلیه های عکاسی صحبت کنیم. اگه تو هم میخوای در باره آتلیه عکاسی بیشتر بدونی در این مقاله همراه ما باش؛ چون قراره کلی اطلاعات در مورد آتلیه عکاسی در اختیارت بذاریم. این مقاله برای کسانیکه می خواهند در باره آتلیه های عکاسی اطلاعات داشته باشند و همچنین برای آنهایی که می خواهند آتلیه بزنند ولی درباره این شغل اطلاعات کمی دارند، بسیار مناسب است. از هین رو سعی کردیم در این مقاله تا حدودی اطلاعات مفید و ضرورری را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید .:/ خنده

پس الان که متوجه شدی در باره آتلیه عکاسی میخوایم برات صحبت کنیم، وقت رو تلف نمی کنیم و میریم سر اصل مطلب.

 تعریف آتلیه عکاسی

آتلیه عکاسی به محلی گفته می ­شود که عکاس با توجه به میزان مهارت شغلی، سبک کار، سلیقه شخصی و همچنین توانایی مالی، امکانات و تجهیزاتی را گرد هم آورده و با استفاده از این ابزار و بهره ­گیری از ذوق هنری و تجربه کاری، شروع به ثبت تصاویر ماندگار، ویرایش حرافه­ ای و چاپ و تکثیر تصاویر می­ کند. آتلیه عکاسی معمولا شامل تاریک­خانه، اتاق بایگانی، اتاقی مجهز به یک یا چند نمایشگر بزرگ جهت نمایش آثار عکاس یا فیلمبردار و تجهیزاتی از قبیل دوربین و چاپگر است.

گالری آلبوم وحید مرجع تخصصی فروش انواع آلبوم عکس 

نخستین آتلیه های عکاسی در قرن نوزدهم و با استفاده از دوربین های اولیه شروع به کار کردند. آتلیه های عکاسی اولیه برای نورپردازی چاره ای جز استفاده از نور خورشید نداشتند و به همین دلیل زمان کاری آتلیه­ های عکاسی اولیه وابسته به وجود نور خورشید بود. اولین استفاده از “فلاش” به سال 1839 بر می­گردد که “ایبستون” در هنگام عکسبرداری از اشیائی استفاده کرد که نور تجمع یافته را به صورت ناگهانی و با شدت بالا منعکس می­ کردند.

آتلیه

آتلیه عکاسی چیست

این مطلب را هم از دست ندهید: “چجوری عکس خوب بگیریم

ملزومات آتلیه های عکاسی

آتلیه های عکاسی علاوه بر فضای مناسب، نیازمند تجهیزاتی هستند که قادر به پیاده سازی افکار و ایده های عکاس به نحوی مطلوب باشند. چه میزان فضا برای راه اندازی آتلیه عکاسی نیاز است؟ این به نوع مشتری و کار عکاسی که می خواهید انجام دهید، بستگی دارد. تعداد زیادی از مشتریان هنوز هم عاشق مردم در فضای باز و نور طبیعی هستند. در حالی که یک استودیو بسیار جذاب می­ تواند نظر مردم را عوض کند، اما گاهی فضای باز برای برآوردن برخی نیازها مثل عکاسی و فیلمبرداری با پسزمینه­ های طبیعی نیز به کار گرفته می­ شود.

[/vc_column_text][vc_message]

توجه: در یک آتلیه عکاسی حرفه ای علاوه بر نورپردازی، تامین نور طبیعی و داشتن پنجره‌هایی جهت ورود نور خورشید یک امتیاز محسوب می‌شود.

[/vc_message][vc_column_text]

پسزمینه در آتلیه عکاسی

پسزمینه‌ها یا بک گراند در اصل زمینه هایی هستند که ظاهری تمیز و ثابت برای تصاویر فراهم می آوردند. تامین مجموعه ای از پسزمینه ها برای آتلیه عکاسی می تواند هزینه های حرفه­ ای شما را کاهش دهد. به کلیه سناریوهای عکاسی که در آتلیه عکاسی خود انجام خواهید داد فکر کنید! رنگ­ های عامه پسند و تناسب بین رنگ­ ها را بشناسید و از دانستنی های خود استفاده نمایید. برای مثال اگر خیال آتلیه کودک را نیز در سر می پرورانید درباره تامین پسزمینه موردنیاز برای آتلیه عکاسی کودک از رنگ ­های شاد و اشیائی مرتبط با سن و سال و جنس کودک استفاده کنید.

برای تامین این پسزمینه ها می­ توان سناریوهای مختلفی در نظر گرفت. به طور نمونه بوم های نقاشی، ترکیب رنگ ­ها، کاغذ دیواری، استفاده از تصاویر چاپ شده روی بنر و همچنین ویرایش کامپیوتری و پسزمینه تصاویر. استندهای پسزمینه نیز دیگر ادواتی هستند که در آتلیه شما بسیار به کار می آیند. اگر از یک پسزمینه خارجی استفاده می‌کنید (نه یک ساختار ثابت شبیه دیوار یا ضلع ساختمان)، به نوعی سیستم پشتیبانی نیاز دارید. این باعث می شود تا فضای پسزمینه شما حفظ شود و از  افتادگی یا چروک خوردن آن جلوگیری شود. این سیستم‌های پشتیبانی می توانند از گیره تا غرفه های پسزمینه تا ریل‌های نصب شده در سقف متغیر باشند.

آتلیه عکس

پسزمینه در آتلیه عکاسی

تجهیزات نور پردازی در آتلیه های عکاسی

آیا تاکنون یک آتلیه حرفه ای را دیده اید؟ به نظر شما چراغ های بیشتری نسبت به جاهای دیگر در آن وجود ندارد؟! گزینه‌های زیادی برای منابع نور مصنوعی برای استودیوی عکاسی وجود دارند. از چراغ‌های سقفی و پرقدرت گرفته تا چراغ های چتری، لامپ‌های لبه دار تا چراغ‌های ریم لایت. البته لازم به ذکر است که نیازی به تهیه همه این تجهیزات ندارید و می‌توانید برخی از آنها را در صورت لزوم مثل کار بر روی یک پروژه اقتصادی کرایه کنید!

تنظیم نورپردازی برای آتلیه‌های عکاسی می‌تواند با در نظر گرفتن و توجه به مسائل زیر انجام شود:

رنگ نور خروجی چیست؟  آیا نور تنگستن (نور قرمز) است یا نور فلورسنت (نور سفید)؟

جهت تابش نور مورد نیاز چگونه باید باشد؟ جهت نور از بالاست، پایین و یا جانبی، همچنین در برخی موارد ممکن است به ایجاد پرتوی نوری در اشکال مختلف هندسی مثل دایره نیاز داشته باشیم.

کیفیت نور، آیا این منبع نور مداوم است یا به ‌صورت فلاش خارجی؟

مقدار نور مورد نیاز، انرژی مورد نیاز جهت تامین و تنظیم نور چگونه تهیه می ­شود؟

 

آتلیه کودک

آتلیه کودک

دوربین عکاسی و لنز در آتلیه های عکاسی

این وسیله عصای دست شماست. در عکاسی اتلیه دیگر خبری از تعدد المان­ ها و دغدغه‌های معمول در جهت تمرکز و نمایش صحیح همه‌ المان‌های تصویر در یک فریم نیست. پس بسیار مهم است که توجه دوربین شما دقیقاً بر روی فرد حاضر در استودیو باشد و اگر از تزئینات و پرده‌های خاص پسزمینه استفاده می کنید، همه چیز باید در خدمت نمایش ایده‌ال سوژه شما در استودیو باشد.  هرگز تمرکز خود را بر روی سوژه از دست ندهید. این نکته به ویژه در عکاسی از کودکان در آتلیه کودک بسیار بااهمیت است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”این مقاله را هم بخوانید ؛ دوربین های دیجیتال نیکون Nikon ” h2_font_container=”color:%23ffffff” txt_align=”right” shape=”round” style=”flat” color=”turquoise” use_custom_fonts_h2=”true” h2_link=”url:https%3A%2F%2Falbumvahid.com%2Fdigital-cameras-nikon%2F|title:%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%20%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86%20Nikon|target:%20_blank|”][/vc_cta][vc_column_text]

لنزها همیشه یکی از مهم­ ترین متغیرهای عکاسی هستند. با انتخاب هر لنز شما با دنیای جدیدی در قاب‌بندی و تمرکز بر تصویر خود مواجه خواهید شد. به خاطر داشته باشید در عکاسی آتلیه همه چیز باید در خدمت یک قاب و چهارچوب مشخص باشد. قابی که علاوه بر گویا و شفاف بودن، از داستان سوژه نیز خالی نباشد. در عکاسی‌ مدلینگ و پر تحرک اما موضوع انتخاب لنز کمی پیچیده‌تر خواهد بود. در این مدل عکاسی‌ آتلیه، ممکن است شما نیازمند امتحان کردن چندین لنز باشید. توصیه ما به شما در این بخش این است که در انتخاب لنز مناسب با توجه به ویژگی ­های عکس نهایی صبور باشید و توجه داشته باشید که هر سوژه و دوربینی، لنز مناسب خود را نیاز دارد.

جمع بندی

اگر برای آتلیه عکاسی یا آتلیه کودک خود قصد خرید ادوات کارکرده را دارید و نمی خواهید سرمایه گذاری سنگین انجام دهید، بهتر است یک مجموعه کامل از تجهیزات نورپردازی عکاسی (کیت عکاسی) تهیه کنید. کیت‌های مختلف عکاسی مختلف با قیمت‌های مختلف در بازار وجود دارند. این کیت‌ها معمولاً دارای پسزمینه استاندارد، چراغ‌ها، چترها، غرفه‌ها و گیره‌ها هستند و به‌طور منظم در یک کیف قرار می گیرند. ممکن است کیتی که تهیه می­ کنید، خوشایند شما و مشتریان تان نباشد. بنابراین در صورت تمایل می­ توانید تجهیزات موردنیاز خود را اجاره کنید. و پس از کسب تجربه و انتخاب مناسب ­ترین نوع تجهیزات، اقدام به خرید آن­ها و صرف هزینه و سرمایه کنید.

 

شاید بخواهید مطالب زیر را هم مطالعه کنید:[/vc_column_text][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”3″ gap=”10″ grid_id=”vc_gid:1581064331336-6928339a-5ce3-10″][/vc_column][/vc_row]