[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

با توجه به بازاریابی نوین امروز، عکس تبلیغاتی یکی از بهترین و کارآمدترین ابزار برای تبلیغات محسوب می‌شود. بسیاری از برندهای معروف مانند آدیداس، نایک و … سالانه میلیاردها دلار برای عکاس‌های تبلیغاتی خود بودجه در نظر می‌گیرند؛ چرا که با بهره‌مندی از این هنر بصری می‌توانند به بالاترین مرحله فروش خود برسند. تصور کنید بهترین محصول را با بالاترین کیفیت تولید کرده‌اید. اگر نتوانید تصویر زیبایی از آن را در معرض دید عموم قرار دهید؛ بی شک فروش بالایی از آن محصول نخواهید داشت. اینجاست که به اهمیت عکاس‌های تبلغیاتی پی می‌بریم. دراین مقاله قصد داریم در مورد عکاسی تبلیغاتی با هم گپ بزنیم. پس لطفا تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

 

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یک نوع عکاسی حرفه ای است که در آن وظیفه شما عکسبرداری از محصولات و کالا های مختلف به منظور چاپ در کاتالوگ، بروشور، مجله، نمایش در بیلبورد و دیگر موارد است. هدف از این نوع عکاسی، تبلیغ و معرفی محصول است که معمولا یک پیام تبلیغاتی را نیز به مخاطب منتقل می کند.

شما تنها 7 ثانیه وقت دارید که بیننده عکس خود را طوری مجذوب کنید تا نیاز خرید را در خود حس کند. عکس تبلیغاتی در عین سادگی باید مملو از رنگ های مختلف باشد و نورها و قاب‌بندی هوشمندانه داشته باشد. و از همه مهم تر سوژه عکاسی دقیق و حرفه‌ای، مواردی هستند که یک عکس تبلیغاتی را معروف می‌کنند. هنگامی که در حال تعریف سوژه عکاسی خود هستید، خود را به جای مشتری بگذارید و با خود بگویید که آیا این سوژه و یا عکس پتانسیل این را دارد که هیجان و اشتیاق در من ایجاد کند و این میزان احساس آنقدری هست که مرا مجاب به خرید این محصول کند؟

یادتان باشد که ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فردی که در طراحی محصول وجود دارد را باید در معرض دید مستقیم بیننده قرار دهید. بنابراین، عکاسی تبلیغاتی آنقدرها هم که همه فکر می‌کنند ساده نیست. در واقع شما باید هنر این را داشته باشید که فقط با یک عکس، محصول خود را بفروشید.

توجه: یکی دیگر از انواع بسیار جذاب و کاربر پسند عکاسی، عکس فرمالیته است که ما در مقاله “عکاسی فرمالیته از صفر تا صد” به این موضوع پرداخته ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

قبل از شروع کار با مشتری جلسه بگذارید

قبل از اینکه شروع به عکاسی کنید با مشتری خود جلسه بگذارید و با او درباره اهداف تبلیغات و ویژگی های مهم محصول که قرار است برجسته شوند، صحبت کنید. شما هر چقدر هم کار خود را خوب انجام داده باشید، تا زمانی که نظر مشتری را جلب و اهداف او را تامین نکنید، نمی توانید در این زمینه موفق شوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_cta h2=”حتما بخوانید : عکاسی چیست؟” txt_align=”justify” use_custom_fonts_h2=”true” h2_link=”url:https%3A%2F%2Falbumvahid.com%2Fwhat-is-photography%2F|title:%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C%20%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F|target:%20_blank|”][/vc_cta][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

ویژگی‌های یک عکس تبلیغاتی خوب

در این قسمت می‌خواهیم چند مورد از نکات طلایی را که باید هنگام عکاسی تبلیغاتی حتما رعایت شوند تا عکس تبلیغاتی شما حرفه‌ای از کار درآید، برای شما عزیزان توضیح دهیم. پس به هیچ عنوان ادامه مقاله را از دست ندهید.!

قیمت عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی از محصول

1- دقت در جزئیات:

بی شک هر محصولی که قرار است شما از آن عکاسی کنید، با توجه به نوع کاربری و صد البته برند خود، داستانی برای گفتن دارد. آنچه که باید بدانید این است که سناریو نویسی فقط برای ساخت تیزر یا فیلم نیست. شما هنگامی که قصد گرفتن عکس تبلغاتی دارید هم باید برای هر فریم خود یک سناریو اختصاصی بنویسید. از میزان رنگ و بک گراند گرفته تا نوع نمایش آن. درواقع منظورمان از جزئیات فقط خود محصول نیست، سناریو عکاسی محصول هم امریست که باید به جزئیات آن توجه ویژه‌ای شود.

 

2- رنگ‌ها در عکاسی تبلیغاتی:

در یک کلام رنگ‌ها معجزه عکس‌های تبلیغاتی شما هستند. اگر می‌خواهید بر مخاطب تاثیر مستقیم بگذارید، حتما از رنگ‌های زنده و جذاب در تصویر خود استفاده کنید. البته این را هم اضافه کنیم که امروزه بسیاری از برندها، رنگ و یا رنگ‌های مختص خود را دارند. برای عکاسی از محصولات برندهای خاص، اگر رنگ خاصی مد نظر کمپانی است حتما باید در عکس شما برجسته شود. این رنگ‌‌های خاص معمولا مطابق با رنگ‌ لوگو ست می‌شوند.

 

3- نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی:

نورپردازی در عکس‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین نکات محسوب می‌شود. چرا که شما حتی اگر بهترین و به روزترین دوربین‌های عکاسی را داشته باشید اما در نورپردازی ضعف داشته باشید، عکس خوبی نخواهید داشت. برای عکاسی تبلغیاتی بهتر است که محصول را به آتلیه عکاسی بیاورید. اما اگر محصول به هر دلیل قابلیت انتقال نداشت و نیاز به عکاسی در محل بود، حتما باید در آن محل یک آتلیه موقت برای خود بسازید تا بتوانید عکس های حرفه‌ای با دوربین تان ثبت کنید.

 

4- نوع محصول در عکاسی تبلغیاتی مهم است:

یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در عکاسی تبلیغاتی باید در نظر بگیریم، نوع محصول و صد البته جنس آن است. برای مثال اگر محصول شما چرم است، باید به بافت‌ آن توجه ویژه ای شود. اگر می‌خواهید از عطر عکاسی کنید، سعی کنید نوع بو و رایحه آن را با رنگ‌های موجود در محیط و بک گراند نمایش دهید. اگر محصولی که از آن عکاسی می‌کنید، فلزی است حواستان به انعکاس نور روی محصول باشد. برخی از محصولات کوچک هستند، سعی کنید اطراف محصول را محو کنید و فقط تمرکز اصلی را بر روی خود محصول بگذارید.

 

5- ایده پردازی یا سناریو نویسی:

همان طور که در قسمت قبل گفتیم، هر عکسی همچون فیلم برداری نیاز به ایده پردازی و سناریو نویسی دارد. شاید نیاز باشد که برای عکاسی هر محصول ساعتی را برای ایده‌پردازی در نظر بگیرید. نمونه‌های مشابه خارجی می‌توانند ایده‌های خوبی به شما بدهند. البته منظورمان این نیست که همان ایده خارجی را تکرار کنید. می‌توانید از چند عکس ایده‌ی جدیدی را به صورت ترکیبی در نظر بگیرید و همان را عکاسی کنید. اگر هم خودتان حرفه‌ای هستید و اهل سناریو نویسی، می‌توانید عکس‌های تبلیغاتی بسیار عالی خلق کنید و خودتان تبدیل به یک برند عکاسی تبلیغاتی شوید.

 

عکس تبلیغاتی

نکات مهم و طلایی در مورد عکاسی تبلیغاتی

6- ویرایش عکس تبلیغاتی:

پس از گرفتن عکس نوبت به مرحله بعدی یعنی ویرایش عکس می‌رسد. ویرایش عکس نیز یکی از مهم‌ترین نکات در عکس های تبلیغاتی است. در واقع شما با ویرایش عکس توسط نرم افزارها می‌توانید ضعف‌های کاری خود را بپوشانید و یا اگر نیازی بود که در نقطه‌ای تمرکز لازم و یا نور مخصوصی داشته باشید که هنگام عکاسی شرایط آن فراهم نبود؛ با کمک نرم افزارها آن را تقویت کنید. حتی می‌توانید بک گراندهای ویژه را به کمک نرم افزارهایی مانند فتوشاپ، ایلوستریتور و … پشت عکس خود قرار دهید. البته این صحبت بدین معنی نیست که شما یک عکس بی کیفیت بگیرید و با نرم افزار آن را ارتقاء بخشید. نه! شما باید هنگام عکاسی نکات اصولی را رعایت کنید و به کمک نرم افزار فقط عکس خود را حرفه‌ای تر نمایید.

 

قیمت و چاپ عکاسی تبلیغاتی

از دیگر موارد مهم درخصوص این نوع عکاسی، بحث هزینه های چاپ و قیمت عکاسی تبلیغاتی است که در این بخش می خواهیم به آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید!

 

1- هزینه عکاسی تبلیغاتی:

با توجه به نوع محصول و برند شما و نیز توقعی که از خروجی کار دارید، هزینه عکاسی تبلیغاتی کاملا متفاوت است. اما باید این را در نظر بگیرید که هرچقدر عکاسی تبلیغاتی شما حرفه‌ای تر باشد و یا به گروه بسیار عالی سپرده شود؛ نتیجه بهتر خواهد شد و قطعا بر میزان فروش شما هم تاثیر خواهد گذاشت. پس درنتیجه نگران صرف هزینه نباشید؛ چرا که از طریق فروش خوب محصول، به شما باز خواهد گشت.

 

2- چاپ عکس‌های تبلیغاتی:

نوع و کیفیت چاپ برای عکس‌های تبلیغاتی بسیار مهم است. اگر شما برای کاتالوگ خود عکس گرفته‌اید و برای چاپ از دستگاه‌های قدیمی و بی کیفیت استفاده کنید؛ قطعا برای شما سودی نخواهد داشت. و یا اگر عکسی را برای بنر گرفته‌اید و چاپ بی کیفیتی داشته باشد، آن بنر برای شما قابل استفاده نخواهد بود. ما در لابراتوار آلبوم وحید مفتخریم که خدمت تان اعلام کنیم مجموعه ما با استفاده از به‌روزترین دستگاه‌ها، قادر به ارائه باکیفیت ترین چاپ‌ عکس‌های تبلیغاتی شما خواهد بود. جهت راحت شدن ثبت سفارش شما، مراحل و روند آن را برای تان مفصل در سایت توضیح داده‌ایم.

 

سخن آخر

عکاسی تبلیغاتی منحصر به فرد و خاص می تواند فروش شما را به بالاترین میزان ممکن برساند. پس با توجه به نوع کار و میزان بودجه خود سعی کنید حتما این گزینه را امتحان کرده و تاثیر بسزای آن را هنگام فروش محصول خود لمس کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]