چوپ یکی از پر کاربردترین متریال هایی است که در تمام صنعت ها مورد استفاده قرار می گیرد. شاسی نیز در صنعت عکس استفاده های فراوانی دارد. به خاطر اهمیت موضوع تخته شاسی عکس، تصمیم گرفتیم مقاله ای را تحت عنوان تخته شاسی چیست برای شما آماده کنیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی بعدهای مختلف زندگی بشر دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. حرفه تولید چوپ و صنایع مرتبط نیز از این غافله جا نمانده و روز به روز شاهد تکنولوژی های مدرن در این صنعت هستیم. در صنعت آلبوم سازی و قاب سازی قبلا از چوپ استفاده های بسیار شده است که نمونه بارز آن قاب عکس های چوپی است.

شاسی عکس چیست؟

در تعریف کلی می توان گفت که تخته شاسی نوعی از چوپ است به نام MDF ام دی اف. این نوعی از محصولات چوپی است که از ترکیب خرده های صنعت چوپ و مواد دیگری که با هم بصورت فشرده ترکیب می شوند، ساخته می شود. تا اینجا متوجه شدیم که جنس تخته شاسی های موجود در بازار از MDF بوده که یک طرف آن دارای چسب های مخصوص بوده و در طرف دیگر آن شیار هایی برای آویز کردن شاسی بصورت افقی و عمودی تعبیه می شود. این ویژگی محصول باعث می شود که شما بتوانید شاسی را طبق سلیقه خودتان و برروی دیوار در شکل های مختلف قرار دهید.

شاید شما هم تجربه ناخوشایند پاک شدن عکس های روی گوشی و کامیپوتر را داشته اید. حس ناخوشایند از دست دادن خاطراتی که بوسیله عکس در برهه های زمانی مختلف گرفته بودید، حسی بسیار تلخ و غمناک است. شاید این دلنشین تر باشد که برای ماندگار کردن این لحضات ناب، عکس ها را در تخته شاسی عکس چاپ کرده و آنها را از هرگونه صدمه دیدن حفاظت کنید. گاهی آین خاطرات و قطعا این آدم ها تکرار نشدنی هستند.

ضخامت تخته شاسی عکس

تخته شاسی ها در ضخامت های مختلفی تولید می شوند که بشرح زیر می باشد:

  • 3 میلیمتر
  • 4میلیمتر
  • 8 میلیمتر
  • 16 میلیمتر
  • 30 میلیمتر

در بین همکاران این حرفه، اندازه و ضخامت محصول با عباراتی مثل  4 میل. 8 میل و… گفته می شود. شاید الان برای شما سوال ایجاد شود که کدام ضخامت تخته شاسی عکس مناسب تر است؟ جواب بسیار ساده است. این بستگی به این دارد که شما دوست داشته باشید عکس های تان را در کدام ضخامت قاب کنید. به عبارت دیگر این کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. بعنوان مثال اگر می خواهید شاسی شما با دیوار منزل تان کاملا همسطح باشد، باید شاسی با ضخامت کم را انتخاب کنید. یا برعکس مثلا در منزل خودتان دیواری وجود دارد که سطح آن با بقیه دیوارها کمتر است و شما دوست دارید یک تابلو شاسی یا شاسی عکس خودتان را در آنجا قرار دهید. در این صورت باید شاسی عکسی انتخاب کنید که دارای ضخامت بیشتری باشد.

توجه کنید که برای نصب شاسی براساس ضخامت شاسی، بهتر است از میخ یا نگهدارنده مناسب استفاده کنید!

 تخته شاسی ها از کوچک ترین سایز 6.9 تا بزرگ ترین سایز تولید می شوند.

موارد استفاده:

  1. آتلیه های عکاسی
  2. تابلو های طبیعت
  3. ارگان و سازمانها
  4. تبلیغات
  5. و…

توجه: ما در مطلب دیگری تحت عنوان “چاپ شاسی با بالاترین کیفیت” راهنمایی های لازم را درباره نحوه ثبت سفارش تخته شاسی از آلبوم وحید شرح داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.