ممکن است یک عکس به تنهایی بسیار زیبا و خاطره‌انگیز جلوه کند؛ ولی مجموعه عکس‌هایی که از لحظه‌به‌لحظه جشن عروسی خود دارید، می‌تواند تاثیر بسیار معجزه‌آسایی در گذر زمان داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب عکس برای آلبوم عروسی و انتخاب آلبوم عروسی برای زوج‌های عزیز صحبت کنیم. اگر شما هم در آستانه آستین بالا زدن هستید، مطمئنا این مقاله برای‌تان بسیار مفید خواهد بود. پس تا پایان این مقاله همراه ما بمانید!

انتخاب بهترین عکس ها برای آلبوم

انتخاب‌ها همیشه مهم و حساس هستند. چه انتخاب همسر برای یک عمر زندگی باشد، چه انتخاب یک شغل باشد، چه انتخاب رشته تحصیلی باشد و بسیاری از انتخاب های دیگر. انتخاب عکس برای آلبوم عروسی نیز از دغدغه‌های اصلی زوجین است. تا ماندگارترین خاطرات جشن عروسی را انتخاب و از آنها نگهداری کنند. شما ممکن است بارها برای به‌یادآوردن خاطرات به آلبوم عروسی خود مراجعه کنید. همین موضوع گواه بر آن است که چقدر انتخاب عکس و آلبوم عکس عروسی مهم است. پس با ما باشید تا رازهای مهم انتخاب عکس مناسب را به شما بگوییم.

گام های مهم انتخاب عکس برای آلبوم عروسی

• قطعا اولین قدم برای تهیه یک آلبوم عروس باکیفیت، انتخاب آتلیه‌ای با دکور به‌روز و عکاسی حرفه‌ای است. پیشنهاد ما این است که برای آشنایی بیشتر با عکاس خود، حضورا به آتلیه مراجعه کنید و آخرین کارها و سبک کاری او را ببینید. چراکه موقعیت آتلیه و لوکیشن‌های عکس گرفتن به هرچه زیباتر شدن عکس های عروسی شما کمک می‌کند.
• برای مراجعه به آتلیه، بودجه و هزینه تهیه آلبوم عکس خود را هم در نظر بگیرید. هرچه عکاس و دوربین حرفه‌ای‌تری را به کار بگیرید، طبیعتا هزینه یبیشتری هم خواهد داشت. برای تهیه عکس از لحظه‌به‌لحظه جشن، عکاس خود را نیز در جریان کلیه برنامه‌های مراسم قرار دهید تا برای عکاسی از تمام لحظه‌ها آماده باشد.
• نکته بسیار مهم، میزان روتوش عکس‌ها است. باتوجه به سلیقه‌ای که دارید، میزان روتوش را به عکاس خود اطلاع دهید تا عکس‌هایی باکیفیت و طبیعی داشته باشید. زیرا روتوش و ادیت بیش‌ازحد، عکس را مصنوعی می کند.
• مطمئن شوید آتلیه موردنظر، عضو اتحادیه می‌باشد.
انتخاب عکس برای آلبوم عروسی

انتخاب عکس برای آلبوم عروسی

در ادامه مقاله برای تهیه یک البوم عکس باکیفیت، تصمیم داریم شما را با انواع البوم و ویژگی‌های یک البوم عروس فوق‌العاده آشنا کنیم؛ تا بعد از جشن با مراجعه به آتلیه به‌راحتی برای عکس‌های عروسی خود، آلبوم انتخاب کنید.

انتخاب مدل آلبوم عکس عروسی

آلبوم نیز همچون هر محصول دیگری انواع متعددی دارد که پیش از خرید باید با کلیه آنها آشنا بوده و انتخاب مناسب خود را داشته باشید. از مهم‌ترین انواع آلبوم‌ها، آلبوم عکس عروسی است که خود در طرح‌های مختلفی ارائه می‌شود. در ادامه یک راهنمای مخصوص برای انتخاب آلبوم عروسی خوب ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید!

 

1- آلبوم ایتالیایی:

آلبوم ایتالیایی که در کشور ما بیشتر با نام آلبوم عروس شناخته می‌شود، مخصوص عکس‌های مراسمات عروسی و جشن عقد می‌باشد. این نوع آلبوم، از نظر کیفیت و زیبایی خیلی بهتر از سایر آلبوم‌ها است. انتخاب عکس برای آلبوم عروسی ایتالیایی بسیار سخت‌تر از آلبوم‌های دیگر است؛ چراکه در این نوع آلبوم، عکس‌ها بصورت دیجیتال بر روی آلبوم‌ها چاپ می‌شوند و به شکل یک دفتر ژورنال یا روزنامه‌ای در می‌آیند. دقت کنید کوچکترین اشتباه در انتخاب عکس برای این آلبوم‌ها آخرین اشتباه تلقی شده و برای اصلاح باید یک هزینه دیگر پرداخت کنید.
توجه: برای آشنایی بیشتر با آلبوم های دیجیتال یا ایتالیایی لطفا مقاله آلبوم دیجیتال چیست از بلاگ آلبوم وحید را مطالعه کنید.

2- فتوبوک:

فتوبوک آلبومی است که به صورت کتاب و در کیفیت بالا، برای ثبت عکس‌ها در کنار خاطرات طراحی شده و از آن برای یک مناسبت خاص استفاده می‌شود. معمولا از ابتدا تا اتنهای کتاب عکس‌ها، یادآور اتفاقات به‌یادماندنی جشن است. دقیقا مثل داستان یک کتاب؛ برای همین این نوع آلبوم برای ثبت عکس‌های یک جشن عروسی، تولد، سفر، دوران نوزادی و… مناسب‌تر می‌باشد. انتخاب این نوع آلبوم‌های عکس برای عکس‌های آلبوم عروسی، آن را بسیار جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر می‌کند.

 

انتخاب عکس عروسی

انتخاب بهترین عکس‌ها برای آلبوم

 

توجه: آلبوم‌های دیجیتال بسیار گران‌قیمت هستند و بسیاری از عروس و دامادها، امروز دیگر توان خرید آن را ندارند. بنابراین انواع دیگری از آلبوم‌ها با نام طرح‌دیجیتال وارد بازار شدند تا جایگزینی مناسب برای آلبوم‌های دیجیتال باشند. مزیت بسیار مهم آلبوم‌های طرح دیجیتال این است که در عین داشتن تشابه زیاد با آلبوم‌های دیجیتال، قیمت بسیار مناسب‌تری هم دارند. برای دیدن این نوع آلبوم در فروشگاه آلبوم وحید، به صفحه آلبوم طرح دیجیتال بروید!