چاپ عکس روی شاسی از محبوب ترین روش های چاپ به شمار می رود. از مهم ترین دلایل این محبوبیت می توان به ارزان قیمت بودن این روش در عین زیبایی فوق العاده آن اشاره کرد. این یک روش لوکس برای ماندگار کردن لحظات دل انگیز زندگی شما است که در عین حال می توانید از آن برای تزیین منزل یا اتاق کار خود نیز استفاده کنید. در این مقاله از آلبوم وحید با ما باشید تا همه چیز را در مورد چاپ شاسی به شما بگوییم.

 

تخته شاسی چیست؟

تخته شاسی از یک قطعه چوب MDF با ابعاد مختلف ساخته می شود که یک طرف آن آغشته به چسب های مخصوص بوده و در طرف دیگر آن شیارهایی تعبیه شده است که از آن می توانید برای آویز کردن شاسی برروی دیوار بصورت عمودی و افقی استفاده کنید. چاپ عکس روی شاسی بهترین و اقتصادی ترین روش برای ماندگار کردن لحظات ناب زندگی شما است. این یک روش بسیار مقرون به صرفه است که هم زیبایی فوق العاده ای دارد و همانطور که گفته شد، از آن می توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید و هم از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و جلوی هرگونه صدمه وارد شدن به عکس های شما را می گیرد.

 

ضخامت های مختلف تخته شاسی

تخته شاسی را در ضخامت های مختلفی می سازند که عبارتند از:

  • 3 میلیمتر
  • 4 میلیمتر
  • 8 میلیمتر
  • 16 میلیمتر
  • 30 میلیمتر

 

توجه: ما در مقاله “تخته شاسی چیست” همه چیز را در مورد خصوصیات این محصول برشمرده ایم؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 

برای انتخاب بهترین ضخامت شاسی باید به سلیقه خود و جایی که می خواهید شاسی را در آن آویزان کنید، توجه نمایید. اگر می خواهید شاسی با دیوار منزل شما کاملا هم سطح باشد، حتما از شاسی های کم ضخامت استفاده کنید و برعکس اگر در خانه شما قسمتی وجود دارد که سطح دیوار آن از بقیه نقاط منزل کمتر است، بهتر است شاسی های با ضخامت بیشتر را به کار بگیرید.

قیمت چاپ شاسی

سایزهای مختلف تخته شاسی

 

انواع شاسی برای چاپ عکس

شاسی ها در اندازه ها و شکل های گوناگونی ساخته می شوند که هر یک کاربرد خاص خود را داشته و انتخاب آنها به سلیقه افراد بستگی دارد. در ادامه با ما باشید تا بهترین انواع شاسی را به شما معرفی کنیم.

 

1- شاسی مکعبی رومیزی:

شاسی مکعبی همانطور که از نام آن پیداست، یک شاسی سه بعدی بوده که از 6 وجه مختلف برخوردار است. شما می توانید بر روی هر وجه از این شاسی یک عکس متفاوت را چاپ کنید و آن را به عزیزان تان هدیه دهید. این مورد همچنین بهترین انتخاب برای چاپ عکس های مختلف فرزند شما در سنین متفاوت است. شما می توانید با این کار تصویر فرزندتان را در سنین و زمان های مختلف بر روی میز کار خود داشته باشید.

 

شاسی مکعبی رومیزی

 

2- شاسی پازلی:

برخلاف شاسی های ساده و یکدست، این نوع شاسی از یک بافت پازلی زیبا برخوردار است که جلوه بسیار متفاوتی به عکس شما می بخشد. شاسی های پازلی را هم برای بازی کودکان و هم جهت نصب بر روی دیوار استفاده می کنند. گوشه های این شاسی معمولا از نوع گرد بوده و رنگ لبه های آن مشکی است. در این روش تصویر ارسالی شما در ابتدا برروی یک ورق چوبی نصب می شود و بعد بصورت پازلی برش می خورد. در نهایت عکس بر روی یک صفحه مشکی رنگ قرار می گیرد و جلوه کاملا منحصربفردی را به ارمغان می آورد.

شاسی پازلی

 

3- شاسی ساده و یکدست:

این همان نوع معمولی و رایج شاسی است که همه شما آن را می شناسید و حداقل یک بار عکسی از خود یا عزیزان تان را بر روی آن چاپ کرده اید. در این روش یک عکس از شما مستقیما بر روی چوب شاسی نصب می شود و جلوه ای مات و بسیار زیبا ایجاد می کند. این محصول از ماندگاری بالایی هم برخوردار است و یکی از بهترین المان ها برای تزیین دکوراسیون منزل یا اتاق کار شما است.

 

چاپ شاسی

شاسی ساده و تخت

 

4- چاپ عکس روی پلکسی:

این یک محصول جدید است که به تازگی در بسیاری از آتلیه های عکاسی مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی از موارد جایگزین شاسی می شود. به این صورت که در ابتدا عکس به جای نصب مستقیم بر روی شاسی، روی یک ورق پلکسی سفید رنگ نصب می شود. در نهایت یک ورق پلکسی بی رنگ و شفاف بر روی عکس قرار می دهند تا جلوه ای براق و درخشان ایجاد کرده و حس شیشه را القا نماید. دقت کنید که امکان نصب عکس با پلکسی بر روی شاسی نیز وجود دارد. ضخامت پلکسی زیر و روی عکس مجموعا با هم 5 میلی متر است.

 

توجه: ما در آلبوم وحید خدمات چاپ عکس آنلاین را با قیمت های استثنایی انجام داده و آنها را با بالاترین کیفیت، درب منزل به شما عزیزان تحویل می دهیم. اگر می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، بر روی لینک ابتدای سطر کلیک کنید.

 

انواع کاغذ مخصوص برای چاپ عکس روی شاسی

دقت کنید که شاسی شما از هر نوعی که باشد، برای چاپ عکس بر روی آن از انواع خاصی از کاغذ استفاده می کنند. یعنی در ابتدا عکس شما بر روی کاغذ مخصوص چاپ می شود و سپس بر روی شاسی نصب می گردد. از بین کاغذهای مخصوصی که از آنها برای چاپ عکس روی شاسی استفاده می کنند، می توان به کاغذ لاستر، سیلک و متالیک اشاره کرد که در ادامه هر یک را به تفصیل شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

1- چاپ عکس و شاسی روی کاغذ لاستر:

چاپ عکس روی کاغذ لاستر به همراه چاپ روی شاسی از محبوب ترین روش های چاپ عکس است که کاغذ آن بدون بافت و یکدست بوده و در هر دو نوع مات و براق موجود می باشد. مزیت ویژه ای که این نوع کاغذ دارد این است که رفلکس نور ندارد. همچنین چاپ عکس روی کاغذ لاستر همراه با چاپ شاسی قابلیت شستشو با ابر مرطوب را نیز داراست.

 

2- چاپ عکس و شاسی روی کاغذ سیلک:

کاغذ سیلک یک کاغذ کاملا حرفه ای با کنتراست بالا است. کاغذ سیلک یا ابریشمی، ضخیم تر و مقاوم تر از کاغذ لاستر است و مزیت ویژه ای که دارد این است که اثر انگشت بر روی آن باقی نمی ماند. این کاغذ برای چاپ روی شاسی در ابعاد بزرگ، بیشتر توصیه می شود. همچنین چاپ عکس روی آن به همراه چاپ شاسی، با ابر مرطوب قابل شستشو است.

 

3- چاپ عکس و شاسی روی کاغذ متالیک:

کاغذ متالیک مرغوب ترین و گران قیمت ترین نوع کاغذ برای چاپ عکس است و از بالاترین تراکم نقره برخوردار است. در نتیجه درخشندگی و شفافیت بالایی دارد و در عین حال، برخلاف کاغذهای براق، مقاومت آن نیز بالا است. کاغذ متالیک بدون بافت است و برای عکس های در سایز بزرگ، اسپرت، عکس های طبیعت و تصاویر تک‌شی کاملا مناسب است. این کاغذ نیز با ابر مرطوب قابل شستشو است.

 

چاپ روی شاسی

چاپ عکس روی شاسی

 

مقایسه کاغذهای مختلف چاپ عکس و شاسی

اگر بخواهیم کاغذهای فوق را براساس کیفیت و مرغوبیت آنها اولویت بندی کنیم، کاغذ متالیک در رده اول قرار گرفته و پس از آن نیز کاغذ سیلک و بعد کاغذ لاستر قرار می گیرد. بدیهی است که از نظر قیمت نیز متالیک از سایرین گران تر بوده و سیلک و لاستر نیز به ترتیب پس از آن قرار می گیرند.

 

کیفیت چاپ عکس روی شاسی

با چاپ عکس های خود بر روی شاسی علاوه بر زیبایی فوق العاده، ماندگاری ویژه ای هم به آنها می بخشید. اگر به تازگی تمایل به نصب عکس های عروسی خود در پذیرایی منزل تان دارید، یا می خواهید عکس های دوران بارداری خود را در اتاق خواب تان نصب کنید، یا حتی به دنبال ایجاد تغییراتی در اتاق کار خود هستید و اگر می خواهید برند تجاری خود را معرفی کنید، توصیه ما در گالری آلبوم وحید به شما عزیزان چاپ عکس روی شاسی است که هم هزینه کاملا مقرون به صرفه ای دارد و هم جلوه بسیار زیبا و لوکسی به محیط موردنظر شما می بخشد. دقت کنید که از مصادیق استفاده از تخته شاسی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آتلیه های عکاسی
  • تابلوهای طبیعت
  • ارگان ها و سازمان ها
  • تبلیغات
  • و…

 

قیمت چاپ عکس روی شاسی در گالری آلبوم وحید

ما در گالری آلبوم وحید عکس های شما را در سایزهای گفته شده در بالا و نیز با مناسب ترین قیمت ها چاپ می کنیم. کافی است با پشتیبانی سایت ما تماس حاصل کرده و سفارش خود را به همکاران ما بدهید. ما کار شما را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهیم و مطمئن باشید که قیمت های ما از همه مقرون به صرفه تر است. کافی است امتحان کنید!